On-line verhalen

Op deze website zijn een aantal verhalen van mij te lezen. Over het algemeen niet de gepubliceerde verhalen, maar inzendingen voor wedstrijden en aanvullingen op de website en de Kronieken van de Schemering, of excerpten uit verhalen en boeken waar ik mee bezig ben. Hieronder volgt een kort overzicht van de verhalen die op deze site te vinden zijn en een link naar mijn Ander Werk pagina.

Veel plezier!

Martijn

Fantasy :

Glanzend metaal
Een kort fantasyverhaal, dat voor de verandering in Japan speelt. Een samurai onderzoekt de verdwijningen in het dorpje Koroku. De glanzend zilveren toren die sinds kort op de klif naast het dorp staat is de eerste verdachte.


Science Fiction :

Quicksilver
Een kort verhaal in de Syndicaat wereld, over een SAAV officier met een duister verleden.


Fantasy - De Kronieken van de Schemering:

Onheilsbeer (proloog)
Het openingshoofdstuk van de eerste Kroniek van de Schemering: Onheilsbeer. In dit verhaal worden de verhoudingen tussen Christenheid en Oost Europese heidenen geschetst.
Wisselen
Een excerpt uit hoofdstuk 6 van Onheilsbeer, dat ik omgebouwd heb tot een kort verhaal. Het terechte commentaar op dit verhaal was dat het een onderdeel van iets groters lijkt. Het gaat over Pota de Wisselaar die geconfronteerd wordt met de vijand op een plaats waar hij dat nooit verwacht had.
Jacht
Een kort verhaal over Quiring, één van de hoofdpersonen van de Kronieken, die achter een aanvaller aangaat en een zwarte magiër confronteert.
Magische Kerst Een speciaal voor de site geschreven kort verhaal, in het kader van Kerst 2005. Het gaat over een jeugdige Saya, de dievegge uit de legende van de Zwarte Wolven.
Zwarte Vrouw Een kort verhaal, geschreven als bijdrage aan Remco’s project Dzoldzaya. Quiring komt oog in oog te staan met de ondode vrouw
Hoe de legende opgetekend werd De legende van de Zwarte Wolven heeft zich natuurlijk niet zelf geschreven. In dit verhaaltje lees je hoe het oorspronkelijke manuscript van de legende tot stand is gekomen.


(Semi-)realistisch:

Track 5
Een kort verhaal dat heen en weer springt tussen gemoedstoestanden, in de tijd en tussen personen. Aanbevolen muziek hierbij: het vijfde nummer van de Nirvana CD "Nevermind".
Kattenminner
Een verhaaltje over verwarring, vervreemding en tatoeages.


Fantasy - Askáran, het levende schaakspel:

Het laatste spel Askáran (proloog)
Het openingshoofdstuk van mijn roman in een fantasy wereld op Hindustaanse basis. In dit verhaal legt de Prins van Azrím de werking van het alternatieve schaakspel Askáran uit aan zijn zoon. Dit is bedoeld als metafoor voor het politieke levende schaakspel waar de Prinsen van het Meer in verwikkeld zijn.
Het gevecht van de Prins
Een excerpt uit hoofdstuk 16 van Askáran, waarin de Prins van Azrím meedoet aan een vechtkunsttoernooi.

Ander Werk Martijn Lindeboom